Dersin Adı | İleri Düzey Enerji Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEN 557 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, yüksek lisans öğrencilerine yerel ve uluslararası enerji konularında bir takım olarak proje yapmayı öğretmek amacıyla özel olarak tasarlanmıştır. Proje konuları yerel bir enerji projesinden uluslararası enerji güvenliği ve jeopolitikasına kadar program boyunca tartışılan her konuyu kapsayabilir. Takım çalışması öğrencilerin, proje teklifi, literatür tarama, veri toplama ve işleme, raporlama ve sunum yapma aşamalarını birlikte geçerek bu sayede proje yönetimi ile ilgili yeteneklerini geliştirecektir. Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanması öğrencilerin ileri düzey enerji konularındaki yetkinliklerinin bir göstergesi olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Takım çalışması kapsamında üç (en fazla dört) kişiden oluşan gruplar yerel bir enerji projesinden uluslararası enerji güvenliği ve jeopolitikasına kadar program boyunca tartışılan konularla ilgili uygun bir araştırma konusu seçerek bir danışman rehberliğinde proje hazırlayacaklar ve dönem sonunda bu projenin sunumunu gerçekleştireceklerdir. İdeal olan bir projede, öğrencilerin enerji ile ilgili ileri düzey konularda teorik ve pratik bilgilerini ortak bir zeminde birleştirerek analitik bir yaklaşımla ve farklı bir bakış açısıyla çalışmaları beklenmektedir. Öğrenciler dönem boyunca proje yönetimi becerilerini geliştirebilmek için literatür tarama, veri toplama ve işleme, raporlama ve sunum yapma aşamalarını geçmektedirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Araştırma Sorularının ve Olası Araştırma Konularının Tartışılması | Yerel ve uluslararası enerji ile ilgili temel ve güncel konularla ilgili ders notları |
3 | Araştırma Konusu Geliştirme ve Analitik Yaklaşım Yolları | Microsoft Office Programları, Literatür Tarama, Veri Toplama ve İşleme Yöntemleri ile ilgili ders notları |
4 | Proje Grubu Atamaları | Proje Seçimi ve Takım Oluşturma |
5 | Proje Gereksinimlerini Tespiti ve Proje Yönetimine Giriş | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
6 | 15 dakikalık proje öneri sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
7 | 15 dakikalık proje öneri sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
8 | Sınıf içi proje aktiviteleri | Proje önerilerinin revizyonu |
9 | Proje başlangıcı ve uygulama | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
10 | Proje gelişme raporu yazma | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
11 | 20 dakikalık proje gelişmelerinin sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
12 | 20 dakikalık proje gelişmelerinin sunumu | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
13 | Proje performans yönetimi | Gelişme raporlarının revizyonu |
14 | 30 dakikalık dönem raporu sunumları | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
15 | 30 dakikalık dönem raporu sunumları | Danışmanlar ile haftalık toplantı |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları ve Powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 12 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 37 | |
Proje | 1 | 50 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politika yapıcılar, kolektif yapılar ve toplum için enerji kaynakları, enerji arzı ve enerji talebinin kritik rolünü ve etkilerini kavrar. | X | ||||
2 | Jeopolitik, piyasa dinamikleri, risk yönetimi, teknoloji, çevre sorunları, yasal konular, ulaşım ve stratejiler gibi temel enerji araştırma disiplinlerinde, teorik ve pratik bilgileri kullanarak enerji çalışmalarına ilişkin sorun ve koşulları değerlendirir. | |||||
3 | Çok boyutlu sorunları paydaşlarla koordineli çalışarak analiz eder ve enerji araştırmaları alanındaki karmaşık sorunları çözme hususunda liderlik gösterir. | X | ||||
4 | Siyasi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenlemeler, iklim değişikliği ve çevre ile ilgili temel enerji politikasına ilişkin konuları eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir. | |||||
5 | Uluslararası enerji arenasında uygulanan çağdaş yöntemler, stratejiler ve politikaların yanı sıra politika yapıcılar, şirket temsilcileri ve kanun düzenleyicilerle etkileşime girer. | X | ||||
6 | Enerji ile ilgili soruları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak mevcut teoriler, senaryolar ve kavramlar doğrultusunda sosyal ve beşeri bilimler perspektifinden ele alır ve analiz eder. | X | ||||
7 | Enerji araştırmaları alanındaki son gelişmeleri takip ederek verileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve uluslararası enerji arenasına ilişkin konuları sistematik olarak inceler. | X | ||||
8 | Enerji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
9 | Sosyal ve beşeri bilimlere ait disiplinlerin uygun metodolojilerini kullanarak özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Enerji alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest